Monday 16 June 2008

Transit di Dubai ke Turki

Tetiba teringat kenangan makan angin di Turki pada tahun 2007.Aku pergi kesana mengikuti pakej dari Syarikat Alquds Travel.Orang lain tengah sedap tidor dan di lamun mimpi,aku dan rombongan sibuk menyusun beg-beg dan lagguge dan sama-sama check-in dikaunter pada jam 12tgh malam 19 Feb 2007!Kami menaiki flight Emirates ( Ek 343 ).
Tepat jam 1.30pagi , 20 Feb 2007. Flight Ek343 meninggalkan Klia untuk menuju ke Dubai.Baru lah aku dapat merehat kan badan yang letih dan mengantuk kerana 4 jam lebih menguruskan rombongan yang aku bawa lebih kurang 30 orang terdiri dari orang kampung yang berasal dari Tanah Merah.Perjalanan Kuala Lumpur - Dubai lebih kurang 5 jam.Sempat ler aku melelapkan mata dan merehat kan badan.
Tepat jam 5.00pagi waktu Dubai flight Ek343 selamat mendarat di Airport Dubai yang besar dan mashur dengan Duty free.Sape-sape kaki perfium dan fesyen akan rambang mata kerana harga nya murah dan pakaian yang latest model semua nya!Selepas settel urusan dengan kastam dan imigresin..Maka pun keluar dari airport Dubai dan disambut oleh pemandu pelancong yang berasal dari Bangladesh!...Bumi Dubai dipenuhi oleh org2 asing ..bangsa arab mungkin Tidur kat rumah jer..:)) Bangsa lain yang menguruskan urusan ekonomi di sana..mungkin malaysia akan berubah macam itu jugak nanti! yang dipenuhi oleh org myanmar
Bangla , Indon!
Aku telah memasti tiada ahli rombongan dan beg yang tercicir semasa bas persiaran.Aturcara pertama di Dubai..adalah untuk makan nasi Briani Dubai!Ahli rombongan semuanya sudah lapar tahap dewa!perjalanan dari airport ke restoren Nasi Briani lebih kurang 30minit jer..sempat la rombong melihat bandar dubai..tetapi masih sunyi kerana awal pagi lagi!
Selepas makan nasi briani..kami memulakan city Tour di Bandar Raya Dubai!amat la maju skali Dubai..kereta pun besar2 semua!kereta Camry pun di buat teksi.Kami di bawan mengelilingi Bandar Dubai ........untuk melihat Burj Al-arab dan lain-lain..amat mengangumkan...
Semasa kami di Dubai menara Tertinggi di dunia masih dalam pembinaan lagi..
Tapi sempat ler bergambar kat depan Hotel Burj Al arab..hotel yang berstatus 7 bintang kot...tak mampu aku nak tido kat situ..bergambar pun cukup ler...
Lepas tu kami di bawa menaiki bot ..mengelilingi teluk di dubai.....sebenarnya aku dah tak sabar nak berangkat ke turki....di dubai hanya transit sehari jer...lagi pun..aku dah boring tengok muka pak arab ni..:)
Lepas makan tengahari aku dan rombongan telah bertolak ke airport Dubai sekali lagi..kerana ingin meneruskan perjalanan lagi dari Dubai ke Istanbul..Tepat 2.50petang flight kami Ek 121 berlepas menuju ke Istanbul....
Doakan kami selamat..berjumpa di istanbul...:))

1 comment:

Umurina said...

bila boleh joint demo syeikh